10 دلیل برای استفاده از صفحه خوشامدگویی در پرسشنامه

هنگام ایجاد پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌ها یک تاثیر خوب اولیه به اطمینان از تکمیل آن توسط پاسخ دهندگان کمک می کند، که در نهایت باعث افزایش نرخ پاسخ به پرسشنامه شما خواهد شد. همچنین داده های قابل اعتمادتری به شما می دهد. بهترین راه برای ایجاد یک تاثیر اولیه خوب، استفاده از صفحه خوش آمدگویی پرسشنامه با کیفیت بالا است. این مقدمه پرسشنامه به عنوان یک تفاهم مجازی بین طراح پرسشنامه، و پاسخ دهنده تلقی می‌شود که متاسفانه برخی کاربران توجه به کافی به آن ندارند. که این امر باعث بی میلی کاربران برای مشارکت در پاسخدهی می‌شود.

استفاده از صفحه خوشامدگویی در پرسشنامه

دلایل استفاده از صفحه خوشامدگویی در پرسشنامه

صفحه خوش آمد گویی پرسشنامه نقش مهمی در هر پرسشنامه ایفا می کند زیرا لحن کل پرسشنامه را تعیین می کند. یک مقدمه خوب فرصتی را برای سازنده پرسشنامه فراهم می کند تا اطلاعات مهم را به شرکت کنندگان منتقل کند و به آنها کمک کند تا هدف پرسشنامه، نوع سؤالاتی که از آنها پرسیده می شود و نحوه استفاده از پاسخ های آنها و غیره را درک کنند. در اینجا به مهمترین مزایای ایجاد صفحه خوشامدگویی می‌پردازیم.

1. ایجاد مشروعیت برای پرسشنامه یا نظرسجی

صفحه خوش آمدگویی پرسشنامه به تعیین مشروعیت آن کمک می کند. هنگامی که مردم دعوتنامه پرسشنامه را دریافت می کنند، ممکن است در مورد صحت آن شک داشته باشند یا نگران باشند که ممکن است کلاهبرداری باشد. گنجاندن یک صفحه معرفی و خوش آمدگویی می تواند به کاهش این نگرانی ها کمک کند و به شرکت کنندگان در پرسشنامه اطمینان دهد که نظرسنجی قانونی است. توصیه می کنیم اطلاعاتی در مورد سازمانی که نظرسنجی را انجام می دهد، هدف آن و نتایج مورد انتظار را درج کنید. این اطلاعات می تواند به ایجاد اعتماد و تشویق افراد بیشتری برای شرکت در نظرسنجی کمک کند. همچنین درج مجوزهای اخذ شده از سازمانهای مختلف برای ایجاد پرسشنامه در صفحه خوشامدگویی می‌تواند گام مهمی در اعتمادسازی باشد.

2. اهداف و مقاصد پرسشنامه را به اشتراک بگذارید

شرکت کنندگان در پرسشنامه می خواهند بدانند که چرا آنها را بررسی می کنید. گاهی اوقات، واضح است (مانند نظرسنجی رضایت مشتری که در مورد یک تجربه اخیر پرس و جو می کند). گاهی اوقات، برای آنها مشخص نیست که چرا برای پاسخدهی به یک پرسشنامه انتخاب شده اند. هنگامی که دلیل پرسشنامه مشخص نیست، حتماً اطلاعاتی در مورد هدف پرسشنامه و نوع اطلاعاتی که به دنبال آن هستید را درج کنید. شامل یک نمای کلی از اهداف و مقاصد پرسشنامه و همچنین هرگونه اطلاعات خاصی که شرکت کنندگان در پرسشنامه هنگام پاسخ دادن باید در نظر داشته باشند، بگنجانید. این موضوع می تواند این اطمینان را حاصل کند که شرکت کنندگان پاسخ های متفکرانه و دقیق تری ارائه می دهند.

3. محرمانه بودن یا ناشناس بودن را برجسته کنید

پرسشنامه شما محرمانه است یا ناشناس؟ از صفحه خوش آمدگویی پرسشنامه خود برای برجسته کردن این موضوع استفاده کنید. اگر داده‌های شخصی را جمع‌آوری نمی‌کنید یا از آن استفاده نمی‌کنید، احتمالاً پاسخ‌دهندگان تمایل بیشتری به شرکت در پرسشنامه شما خواهند داشت. این امر به ویژه اگر پرسشنامه شما یک موضوع حساس را پوشش دهد صادق است. با این حال، اگر داده‌های شخصی را جمع‌آوری می‌کنید یا از آن استفاده می‌کنید، اکنون زمان آن است که در مورد آن صادق باشید و توضیح دهید که چرا و چگونه از این اطلاعات استفاده می‌شود.

4. ایجاد ارتباط با شرکت کنندگان

به یاد داشته باشید که مقدمه پرسشنامه یک توافق مجازی است. درست مانند ملاقات حضوری با شخصی، این توافق به ایجاد رابطه کمک می کند. از صفحه خوش آمدگویی پرسشنامه خود استفاده کنید تا از شرکت کنندگان در پرسشنامه تشکر کنید و بر اهمیت پاسخ های آنها تأکید کنید. این می تواند کمک کند تا شرکت کنندگان در پرسشنامه احساس ارزشمندی و قدردانی کنند، که می تواند آنها را تشویق کند که پرسشنامه را جدی تر بگیرند و پاسخ های متفکرانه تری ارائه دهند.

5. مواردی که شرکت کنندگان می‌توانند پاسخ ندهند را برجسته کنید

اگر پرسشنامه شما شامل سوالات حساس باشد، ایجاد رابطه مهم تر می شود. از مقدمه نظرسنجی برای بیان اینکه پرسشنامه ممکن است شامل سؤالاتی با ماهیت حساس باشد، استفاده کنید و به شرکت‌کنندگان بگویید که اگر سؤالی باعث ناراحتی آنها شود، می‌توانند از آن صرف نظر کنند، به جای اینکه از پاسخدهی به کل سوالات صرف نظر کنند (البته اگر پرسشنامه شما اجازه رد شدن از سوالات را به شرکت کنندگان بدهد).

6. زمینه را برای سوالات پرسشنامه فراهم کنید 

صفحه خوش آمدگویی پرسشنامه شما باید اطلاعات زمینه ای در مورد موضوع مورد مطالعه ارائه دهد و به شرکت کنندگان در نظرسنجی کمک کند تا بفهمند چرا سؤالات خاصی پرسیده می شود. این امر می تواند این اطمینان را حاصل کند که شرکت کنندگان در پرسشنامه پاسخ های مرتبط با موضوع را ارائه می دهند که می تواند دقت و سودمندی کلی پرسشنامه را افزایش دهد.

7. برای شرکت کنندگان انتظارات ایجاد کنید

مقدمه پرسشنامه می تواند شامل اطلاعاتی در مورد مدت زمان پرسشنامه، زمان تخمینی تکمیل آن، تعداد سؤالات و سایر الزامات یا انتظارات برای پاسخ دهندگان باشد. این امر می تواند این اطمینان را ایجاد کند که شرکت کنندگان آماده هستند و می دانند که چه چیزی باید انتظار داشته باشند، که می تواند احتمال تکمیل پرسسشنامه و ارائه پاسخ های با کیفیت بالا را افزایش دهد.

اگر پرسشنامه شما کوتاه است و از قبل این را می گویید، شخصی که مشغله زیادی دارد ممکن است پیشنهاد شرکت در نظرسنجی را رد کند ویا ممکن است وقت خود را در اختیار شما بگذارد و درک کند که تکمیل آن زمان زیادی نمی برد. اگر پرسشنامه شما طولانی است و به تعهد نیاز دارد، به شرکت کنندگان نشان می دهید که به وقت آنها احترام می گذارید (این کار همچنین کسانی را که ممکن است در طول یک نظرسنجی طولانی مستعد ترک پرسشنامه باشند را حذف می کند تا نتایج شما منحرف نشود).

مطالعه بیشتر: طول پرسشنامه شما چقدر بايد باشد؟

8. امکان سوگیری در پاسخ‌ها را کاهش دهید.

هنگامی که شرکت کنندگان در مورد هدف پرسشنامه یا نوع سوالاتی که از آنها پرسیده می‌شود توجیه نشده باشند، ممکن است پاسخ های مغرضانه یا نادرست ارائه دهند. مقدمه می تواند به روشن شدن هدف پرسشنامه کمک کند و زمینه را برای روشن شدن مفهوم سؤالات مطرح شده فراهم کند، که می تواند احتمال سوگیری پرسشنامه را کاهش دهد و دقت کلی نظرسنجی را افزایش دهد.

مطالعه بیشتر: نظرسنجی های نادرست: چگونه از سوالات جانبدارانه اجتناب کنیم

9. مشوق های پرسشنامه را معرفی کنید

اگر مشوق های پاسخگویی به پرسشنامه را ارائه می دهید، می توانید از صفحه خوش آمدگویی پرسشنامه خود برای برجسته کردن این موضوع استفاده کنید. به شرکت کنندگان بگویید انگیزه آنها (کارت هدیه، کد تخفیف و غیره) چیست و چگونه آن را دریافت خواهند کرد (یک کارت فیزیکی که به آدرس آنها پست می شود، یک کد تخفیف ایمیل شده پس از تکمیل نظرسنجی و غیره).

10. ضرب الاجل پاسخگویی و اطلاعات تماس را ارائه دهید

اگر پرسشنامه شما مهلت دارد، حتما به شرکت کنندگان اطلاع دهید تا احساس فوریت ایجاد شود. این امر مخصوصاً برای پرسشنامه‌های طولانی مهم است، که شرکت‌کنندگان ممکن است آن‌ها را شروع کنند و بعداً برای تکمیل به آن‌ها برگردند. می‌توانید راهی را در نظر بگیرید تا پاسخ دهندگان برای کسب اطلاعات بیشتر با شما تماس بگیرند (تلفن، ایمیل و غیره).

نحوه نوشتن مقدمه پرسشنامه

فلسفه وجودی یک صفحه خوش آمدگویی باید به شما در هنگام نوشتن آن کمک کند. با این حال، چند نکته دیگر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، به عنوان مثال، مقدمه یک پرسشنامه تحقیقاتی علمی احتمالاً با مقدمه نظرسنجی تجربه مشتری بسیار متفاوت خواهد بود.

برای نظرسنجی‌هایی که ماهیت حساسی دارند، باید لحنی همدلانه داشته باشید. برای نظرسنجی هایی که در آن شما "رئیس" هستید، یعنی. نظرسنجی های کارمندان و دانشجویان، شما می خواهید "مسئولیت را به عهده بگیرید". از سوی دیگر، برای نظرسنجی‌های بازاریابی، از لحنی شبیه به صدای برند معمولی خود استفاده کنید (به عنوان مثال، اگر صدای برند شما نامتعارف است، در معرفی خود دمدمی مزاج باشید؛ اگر نام تجاری شما سالم است، در معرفی خود گرم و متفکر باشید).