پرسشنامه آنلاین رایگان مقالات و پژوهش ها

  • زمان مطالعه: 20دقیقه

آیا می‌دانید شرایط ساخت پرسشنامه آنلاین در اختیار شما قرار گرفته است؟ بنابراین نگران هیچ چیز نباشید شما می‌توانید به سادگی بر اساس سطح نیاز خود بهترین پرسشنامه آنلاین را بدون هزینه طراحی کنید. پرسشنامه‌ها برای محیط‌های آموزشی، شرکت ها، صنف‌ها و سایر سازمان‌ها بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. 

پرسشنامه آنلاین رایگان

ساخت پرسشنامه آنلاین

اولین سوالی که در ذهن بسیاری از افراد شکل می گیرد این است که چطور می‌توان به پرسشنامه آنلاین دسترسی داشت؟ در چند مرحله ساده این اتفاق می‌افتد. بنابراین همه چیز آماده و بسیار ساده است. شما به سادگی می‌توانید متن اولیه را تنظیم کنید و با چند کلیک سوالات مورد نظر خود را در فرم قرار دهید. همینطور به شما اجازه یک سری تنظیمات داده می‌شود. این کار بسیار آسان است و نیاز به تخصص یا شرایط خاصی ندارد. کافیست سوالات مورد نظر را وارد فرم کنید. این مرحله یعنی شما طراحی اولیه را به خوبی انجام داده‌اید و حالا نوبت به مرحله بعدی یعنی ساخت قالب دلخواه است. به هر حال برای ساخت پرسشنامه آنلاین باید زیبا و هوشمند عمل کنید. جذابیت مهمترین اصل در دنیای آنلاین است. می‌توانید از قسمت تم قالب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

یک سری قالب‌ها نیز وجود دارند که به صورت آماده در اختیار شما قرار می‌گیرند. فرم قالب‌ها نیز بر اساس سطح نیاز شما در نظر گرفته خواهد شود. بنابراین کار چندان دشواری در پیش ندارید همین که بتوانید قالب مورد نظر را انتخاب و بسازید یعنی نصف راه را رفته اید. در حال حاضر سه قالب در سایت وجود دارد که هر کدام 5 رنگ دارند بنابراین می‌توانید از بین 15 قالب موجود یکی را انتخاب کنید. در نهایت پس از اینکه ساخت پرسشنامه آنلاین به اتمام رسید نوبت به انتشار فرم شماست. می‌توانید فرم خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و واتساپ و اینستاگرام و... به اشتراک بگذارید و یا در سایت‌های مختلف قرار دهید. پس از آن پاسخ‌هایی که از سوی کاربران‌های مختلف ارائه شده است مشاهده شده و فایل اکسل آن دانلود می‌شود. یعنی در قسمت گزارش می‌توان نمودارهای مختلف را مشاهده کرد. این روش کمک می‌کند تا به آنچه مدنظرتان است دست یابید. 

ایجاد پرسشنامه آنلاین می‌تواند انجام پژوهش شما را سریعتر و آسانتر کند.

مزایای پرسشنامه آنلاین

فکر می‌کنید مزایای پرسشنامه آنلاین چیست و چرا تا این حد بین کاربران طرفدار دارد؟ پرسشنامه آنلاین مزایای زیادی دارد که افزایش سرعت و دقت از جمله آنهاست. یکی از مزایای مهمی که برای پرسشنامه آنلاین دیده می‌شود ایجاد روابط منطقی است. شما می‌توانید روابط منطقی بین سوالات ایجاد کنید. یک سری صفحات سفارشی بسازید. موضوع دیگر مربوط به ساخت انواع گزارش‌های سفارشی است. مثلاً نمودار دایره‌ای و میله‌ای در این راستا قرار دارد. ساخت آسان گزارش‌ها نیز از مزایای پرسشنامه آنلاین محسوب می‌شود. تنظیمات مورد نظر کاربری ساده‌ای دارند و شرایط به اشتراک‌گذاری نیز به سادگی برای شما فراهم می‌شود. بنابراین همه چیز آماده است. 

تم‌های سفارشی پرسشنامه آنلاین بسیار جذاب هستند. همچنین می‌توانید لوگوی دلخواه خود را در پرسشنامه قرار دهید. فونت مورد نظر می‌تواند سفارشی باشد. در صورت نیاز شرایط برای استفاده از پس زمینه دلخواه وجود دارد. رنگ، حاشیه و سایه از دیگر بخش‌های مهم برای تم‌های سفارشی هستند. کاربری پرسشنامه آنلاین بسیار ساده است. طراحی به صورت "درگ‌ اند دراپ" صورت می‌گیرد. تنظیمات آسان است و یک سری امکانات پیشرفته نیز برای شما فراهم می‌شود. خروجی کار در نهایت به صورت اکسل است که دسترسی به همه اطلاعات آن آسان و بسیار مطمئن باشد. 

ایجاد پرسشنامه آنلاین رایگان مزایای زیادی دارد

تنظیماتی که خودتان می‌توانید انجام دهید!

یکی از ایده‌های جالبی که برای پرسشنامه آنلاین در نظر گرفته شده است، شرطی سازی سوالات است. بدین ترتیب که نمایش یا عدم نمایش یک سوال را به پاسخ سوال قبلی منوط کنید. مثلا اگر کاربر شما جنسیت مرد داشته باشد به سوال A پاسخ دهد و اگر جنسیت زن داشته باشد به سوال B. از سوی دیگر این امکان را خواهید داشت که امضای الکترونیک ایجاد کنید. یعنی از کاربر بخواهید که کادر مورد نظر را امضا کنند. در حال حاضر یکی از مواردی که پژوهشگر لازم است به آن توجه کند و در اصالت پژوهش او تاثیرگذار است، اعلام رضایت کاربر مبنی بر پر کردن پرسشنامه است که از طریق باکس امضا به راحتی می‌توانید این گزینه را ایجاد کنید. آپشن‌هایی در نظر گرفته شده است تا ساخت گزارش نموداری و جدولی دلخواه فراهم شود. پرسشنامه آنلاین رایگان در واقع به صورت یک نسخه رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد تا به مدت یک هفته تمام امکانات سایت را بررسی کنید و در صورت رضایت از فرمساز و خدمات ارائه شده ارزانترین اکانت ایجاد پرسشنامه آنلاین را تهیه کنید و پژوهش خود را به سرانجام برسانید. این امکان وجود دارد که صفحه‌بندی پرسشنامه به طور دقیق صورت بگیرد. بستگی به نیازتان می‌توانید همه سوالات را در یک صفحه قرار دهید و یا ان را صفحه بندی کنید. همچنین می‌توانید سوالات را copy& paste کنید و به همین سادگی فرم سوالات را بسازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مطلب ۳ فرمت برای ارائه پرسشنامه الکترونیکی به مخاطبان مراجعه کنید.

یک نکته بسیار جالب که احتمالاً نمی‌دانید امکان گذاشتن رمز برای پرسشنامه است. البته معمولاً پرسشنامه‌ها نیاز به رمز ندارند اما گاه در محیط‌های آموزشی برای انجام برخی از تست‌های علمی رمز می‌تواند از لو رفتن سوالات جلوگیری کند و نوعی روش امنیتی محسوب می‌شود. از سوی دیگر شرایط ایجاد روابط بین فیلدها و سوالات مختلف وجود دارد و این موضوع سبب می‌شود تا بتوانید پرسشنامه چند مرحله‌ای داشته باشید. پرسشنامه آنلاین کامل‌ترین و حرفه‌ای ترین فرم‌ساز را در اختیار شما قرار می‌دهد تا برای طرح سوالات سریعتر و بهتر از آن بهره بگیرید. 

کاربرد پرسشنامه آنلاین 

اول از هر چیز بدانید که پرسشنامه آنلاین محیطی بسیار ساده و جذاب و راحت دارد. مثلاً پرسشنامه دانشگاهی را در نظر بگیرید. در این پرسشنامه‌ها شرایط ارسال سریع فرم در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. همینطور فایل اکسل پاسخ‌ها سریعاً دانلود می‌شود. پرسشنامه پایان نامه نیز به سادگی طراحی می‌شود. پرسشنامه آنلاین می‌تواند برای اهداف دانشگاهی و پژوهشی و تحقیقات بازار، نظرسنجی‌های علمی و اجتماعی و سیاسی و... مورد استفاده قرار گیرد. این روش کاربرد گسترده‌ای برای دانشجویان رشته‌های مدیریت و روانشناسی و اقتصاد و کلا علوم انسانی و اجتماعی دارد. معمولاً در رشته روانشناسی و زیرشاخه‌های مرتبط وجود پرسشنامه آنلاین می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد و یک گزینه بسیار عالی برای بررسی آماری نظرات کاربران خواهد بود. 

جواب‌ها در پرسشنامه‌های آنلاین سریعاً به ثبت می‌رسند و قابل مشاهده هستند. در واقع پایگاه داده‌ای وجود دارد که پاسخ‌ها را به ثبت می‌رساند. در هر لحظه به طور کلی شرایط اتوماتیکی وجود دارد تا بتوانید دسترسی بهتری به پرسشنامه‌ها داشته باشید. این موضوع حتی برای گزارش نموداری از پاسخ‌ها نیز صدق می‌کند. کار با این پرسشنامه‌ها بسیار آسان است و دسترسی به کیفیت آن‌ها نیز به خوبی صورت می‌گیرد. دقت کنید که فرم اینترنتی این پرسشنامه‌ها نیز ساختار مخصوص به خود دارد و می‌تواند بسیار قابل قبول باشد. در بهترین شرایط می‌توانید از پرسشنامه آنلاین برای طرح برخی از سوالات امتحانی و یا نظرسنجی استفاده کنید و از نتایج آن برای بهبود شرایط کمک بگیرید.

توئیتر پرسشنامه آنلاین