جدیدترین قابلیت های نظرسنجی آنلاین

  • زمان مطالعه: 18دقیقه

مهمترین مزیت نظرسنجی آنلاین سریع بودن آن است. در روش‌های سنتی زمان زیادی طول می‌کشد تا دیتاهای مورد نیاز وارد شود و در نهایت بررسی و آنالیز اطلاعات نیز پروسه طولانی است. اما وقتی صحبت از نظرسنجی آنلاین است یعنی همه چیز در عرض چند ثانیه و در نهایت در عرض چند دقیقه صورت می‌گیرد. اینطور که بررسی‌ها و آمارها نشان می‌دهد، در نظرسنجی آنلاین سرعت حدوداً دو الی سه برابر روش‌های سنتی و کاغذی است که به نوبه خود بسیار حایز اهمیت است. 

جدیدترین قابلیت های نظرسنجی آنلاین

ارزان و سریع بودن نظرسنجی آنلاین

شاید باور کمی سخت باشد اما نظرسنجی آنلاین به نسبت روش‌های پرسش‌نامه کاغذی ارزانتر است. این روزها که کاغذ کمیاب بوده و قیمت بالایی دارد نیاز به روشی است که بتواند جایگزین مناسبی به جای کاغذ باشد. نظرسنجی آنلاین دقیقاً همین روش است. این سیستم هزینه‌ها را به شدت کاهش می‌دهد. در واقع پاسخ‌ها به صورت انلاین مورد پردازش قرار می‌گیرند و نتیجه در زمان دلخواه اعلام می‌شود. در سیستم‌های سنتی امکان بروز خطا بسیار زیاد است و این موضوع سبب می‌شود که به طور کلی هزینه‌ها بیشتر شود اما در سیستم نظرسنجی آنلاین خبری از خطا نیست و میزان خطا به حداقل کاهش می‌یابد. افراد پاسخ درست را به صورت انلاین وارد می‌کنند و سبب می‌شود تا خطای انسانی به حداقل برسد. 

از مهمترین ویژگی‌های نظرسنجی آنلاین این است که می‌توان به دقیق و سریع بودن سیستم آنالیز آن اطمینان داشت. به طور کلی نتایج پرسشنامه‌ها سریعاً اعلام می‌شود. پس از تکمیل شدن این پروسه شما می‌توانید سریعاً نمودار تحلیلی مورد نظر خود را تماشا کنید. در واقع نمودار تحلیلی برای تجزیه و تحلیل پاسخ‌های دریافتی از پاسخ‌دهندگان یک رویکرد مهم محسوب می‌شود و نتایج مورد نیاز دریافت خواهد شد. این روزها که اینترنت گسترش زیادی یافته است، در اکثر جهان ترجیح بر این است که فرم‌های نظرسنجی به شکل انلاین دریافت شوند تا افراد بتوانند از زمان خود استفاده بهتری نمایند و اقدامات لازم برای تکمیل فرم‌ها را انجام دهند. این موضوع سبب کوتاه‌تر شدن زمان وارد کردن دیتا شده و زمان برای تجربه و تحلیل را به خوبی فراهم می‌سازد. در سیستم دانشجویانی نظرسنجی الکترونیکی می‌تواند یک شاخص مهم و ارزشمند محسوب شود. 

ارزان و سریع بودن نظرسنجی آنلاین

نظرسنجی آنلاین در دنیای بازاریابی

سیستم نظرسنجی آنلاین تنها برای محیط‌های دانشگاهی طراحی نشده است. در واقع به واسطه این سیستم می‌توان گفت که نام تجاری و مزایای محصولات و خدمات بیشتر به گوش مشتریان می‌رسد و در ذهنشان یادآوری می‌شود. بررسی‌ها مشخص کرده است که بسیاری از پاسخ دهندگان در سیستم نظرسنجی آنلاین، صداقت بیشتری دارند و این موضوع سبب می‌شود که خوب یا بد بودن یک محصول یا خدمت مشخص شود. حقیقت امر این است که در پرسشنامه‌های کتبی، افراد با بی‌حوصلگی اقدام به پاسخ سؤالات می‌کنند اما در مورد سیستم نظرسنجی آنلاین شرایط متفاوت است و شخص با سرعت بالا و در زمان کوتاهتر اقدام به پاسخ برای پرسشنامه می‌کند که می‌تواند اهمیت بیشتری داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب برای نظرسنجی الکترونیکی تغییر در سؤالات است که می‌تواند تقلب را به صفر برساند. 

نظرسنجی آنلاین در فضای شرکتی و یا در دنیای مربوط به کسب و کار و حتی دانشگاه برای جلوگیری از تقلب در نظر گرفته شده است. حقیقت امر این است که این شیوه به نوبه می‌تواند به صورتی برنامه‌ریزی شود که سؤالات در پاسخنامه انلاین هر شخص به نسبت شخص دیگر متفاوت باشد. در چنین حالتی به طور کلی می‌توان میزان تقلب را به حداقل رساند و یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند سرعت اجرای بالایی داشته باشد. همینطور دریافت نتایج با کمترین خطا صورت می‌گیرد. افرادی که کنار هم نشسته‌اند و از نظرسنجی آنلاین استفاده می‌کنند با لیست متفاوتی از سؤالات روبرو می‌شوند که این موضوع به نوبه خود بخشی از ساختار مطمئن سیستم نظرسنجی آنلاین محسوب می‌شود و قطعاً تأثیرگذار خواهد بود. با نظرسنجی آنلاین می‌تواند تحقیقات لازم را در کوتاه‌ترین زمان و با سرعت بالا و هزینه پایین در نظر گرفت. 

نظرسنجی آنلاین در دنیای بازاریابی

قابلیت سفارشی‌سازی نظرسنجی الکترونیکی

یکی از ویژگی‌های جالبی که برای نظرسنجی آنلاین دیده می‌شود قابلیت سفارشی‌سازی است. در واقع پروسه نظرسنجی آنلاین این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید نام تجاری خود را در ذهن مشتریان به ثبت برسانید. سفارشی‌سازی سبب می‌شود تا خدمات و محصولات به صورت همه جانبه به مشتریان یادآوری شود. این پروسه می‌تواند در نهایت موقعیت شغلی و کسب و کار شما را بهبود دهد. در دنیای نظرسنجی آنلاین شرایط به این صورت طراحی می‌شود که سایت کسب و کار شما بر اساس پس زمینه خاصی سفارشی شود. مثلاً تصاویر، آرم، فونت‌ها و صفحه هدایت به سایت شما کاملاً بر اساس سطح نیاز شما سنجیده می‌شود. این رویکرد کمک می‌کند تا بتوانید خودتان را به مشتریان معرفی کنید. در نهایت دسترسی بیشتری برای شما در نظر گرفته می‌شود و برند شما در همه پلتفرم‌ها حفظ می‌شود. 

استفاده از نظرسنجی آنلاین برای محققان بسیار آسان است. این موضوع در دنیای تحصیلی پر اهمیت است. در واقع یکی از مهمترین مزایای نظرسنجی آنلاین این است که محققان بتوانند با   صرفه‌جویی در زمان به بهترین داده‌ها دسترسی داشته باشند. یعنی داده‌ها فوراً در دسترس قرار می‌گیرند و در صورت نیاز تجزیه و تحلیل به شکل دقیق‌تری دنبال می‌شود. یعنی می‌توان داده‌های آماری را سریعاً به نرم‌افزارهای آماری تخصصی یا صفحات مشابه انتقال داد. مشخص است که این سیستم می‌تواند ساختار قابل قبولی برای محیط‌های تحصیلی فراهم سازد و در نهایت کمک می‌کند تا افراد بتواند برای ورود به دنیای تحقیق بهترین نتیجه‌گیری را داشته باشند. قابلیت سفارشی‌سازی و همینطور نظرسنجی آنلاین از بهترین پیشنهاداتی است که در چند سال اخیر وجود داشته و به نتیجه رسیده است. 

نکاتی مهم که باید بدانید

شیوع بیماری کووید 19 باعث افزایش رغبت عمومی به استفاده از پرسشنامه ها و نظرسنجی های آنلاین شد اما  شاید هنوز هم نظرسنجی آنلاین آنطور که باید به نتیجه نرسیده باشد ولی حقیقت این است که در دنیای اینترنت هیچ چیز غیرممکن نیست. در واقع کافیست که افراد با دنیای عجیب اینترنت ارتباط خوبی بگیرند. یک موضوع مهم این است که آمارهای تخصصی در زمینه نظرسنجی آنلاین می‌بایست بر اساس سیستم تجزیه و تحلیل به درستی دنبال شود. در هر صورت‌امید است که این سیستم برای کسانی که هنوز ارتباط خوبی با آن ندارند، سریعاً مورد پذیرش قرار بگیرد. نبود اشتباه، دقت بالا، سرعت و اجرای درست اطلاعات تنها بخش کوچکی از مزایای نظرسنجی آنلاین محسوب می‌شود و نیاز است که همه چیز دقیقتر سنجیده شود.