مدت زمان نظرسنجی شما چقدر باید باشد؟

  • زمان مطالعه: ۸دقیقه

همه ما در مقطعی نظرسنجی‌ها را پر کرده ایم و می دانیم که مدت زمان نظرسنجی بر تمایل ما برای تکمیل  آن تأثیر می گذارد. هیچ کس نمی خواهد در یک نظرسنجی 15 یا 30 دقیقه ای شرکت کند. مگر آنکه در پایان یک پاداش سنگین وجود داشته باشد. زمان یک کالای گرانبها است، این درخواست کمی نیست که از مردم بخواهید از زمان خود برای تکمیل نظرسنجی شما استفاده کنند. در این مقاله، چگونگی کاهش طول نظرسنجی خود را با جذاب‌تر کردن آن برای شرکت‌کننده مورد بحث قرار خواهیم داد.

مدت زمان نظرسنجی شما چقدر باید باشد؟

نظرسنجی شما چقدر باید طول بکشد؟

طول نظرسنجی عامل مهمی برای میزان موفقیت نظرسنجی و معیار خوبی از مهارت شماست. بنابراین چه زمانی برای طول نظرسنجی شما مناسب است؟ با توجه به تجربه ما، 5 دقیقه است. پنج دقیقه بسیار کوتاه است اما برای تقریباً 10 سؤال به اندازه کافی خوب است - بیش از اندازه کافی برای اکثر نظرسنجی ها. نظرسنجی های پنج دقیقه ای نیز بیشترین میزان موفقیت نظرسنجی را دارند. هرچه موفقیت نظرسنجی بالاتر باشد، بعداً می توانید داده های بیشتری را تجزیه و تحلیل کنید. اما چگونه می توانید طول نظرسنجی خود را به منطقه طلایی 5 دقیقه ای برسانید؟

نحوه تخمین طول نظرسنجی

به کاربران خود در پیام خوشامدگویی یا هنگام اشتراک‌گذاری اطلاع دهید که نظرسنجی چقدر زمان می‌برد. برای تخمین زمان می توانید خودتان سوالات را تکمیل کنید و زمان بگیرید. اما بهترین راه این است که از کسی که از سوالات بی اطلاع است بخواهید به پرسشنامه پاسخ دهد و شما زمان را بسنجید. این عدد به زمان تقریبی نزدیکتر است.
اگر خودتان پرسشنامه را به صورت تستی پر می کنید سعی کنید همه ورودی‌های ممکنی را که شرکت‌کنندگان ممکن است انجام دهند - خواه کلیک یا متن - در نظر بگیرید. در صورتی که یک نوع سؤال با پایان باز (فرم یا مقاله) دارید که شرکت کنندگان باید متن را وارد کنند، حتماً حداقل کاراکترها را اضافه کنید. به این صورت به زمان تخمینی مناسبی خواهید رسید.

چگونه طول نظرسنجی خود را کوتاه کنیم

کوتاه کردن نظرسنجی شما می تواند مشکل باشد، به خصوص اگر نیاز به جمع آوری تا حد امکان داده دارید. چندین کار وجود دارد که می توانید برای کوتاه کردن نظرسنجی خود انجام دهید. ما به همه آنها خواهیم پرداخت و به طور مفصل توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید همه این کارها را به تنهایی انجام دهید. در صورت نیاز به کمک، همیشه می توانید با پشتیبانی مشتری پرسشنامه آنلاین تماس بگیرید تا به شما کمک کند.

پیام خوش آمد گویی خود را بیش از حد توضیح ندهید

پیام های خوش آمد گویی راه خوبی برای توضیح این است که نظرسنجی درباره چه چیزی است، شما چه کسی هستید، چگونه می توان با شما تماس گرفت و غیره. متن زیاد یا زمان استفاده شرکت کنندگان برای تکمیل نظرسنجی را طولانی می کند یا باعث می شود که پیام خوشامدگویی شما را به طور کامل نادیده بگیرند. فقط با مهم ترین اطلاعات آن را تا حد امکان کوتاه نگه دارید. اگر نیاز به اضافه کردن اطلاعات بیشتری دارید، بهتر است آن را در پایان نظرسنجی قرار دهید.

چگونه سوالات و پاسخ های خود را کوتاه و قطعی کنید

همه از خواندن سوالات طولانی متنفرند. اگر می‌خواهید شرکت‌کننده بدون چندین بار خواندن سؤال را بخواند و بفهمد، باید کوتاه باشد. هر توضیح یا اضافه ای به سوال همیشه می توانید در توضیحات نظرسنجی خود بگذارید. اگر خود سوال کوتاه و اشاره شده باشد، در صورت نیاز توضیحات برای توضیح بیشتر وجود دارد.

توضیحات سوالات پرسشنامه یا نظرسنجی

نحوه استفاده از تصاویر در نظرسنجی

گاهی اوقات به جای استفاده از سوالات چند گزینه ای، قرار دادن تصاویر به عنوان گزینه به جای آن آسان تر است. هنگام استفاده از تصاویر به عنوان انتخاب، در نظر داشته باشید که آنها به گونه ای فرمت می شوند که در یک قاب قرار بگیرند. بنابراین بهترین راه برای انجام این کار داشتن تصاویری با اندازه و وضوح مشابه است. هنگام استفاده از تصاویر، شرکت کنندگان شما توضیح تصویری از انتخاب های خود خواهند داشت و نظرسنجی را سریعتر پر می کنند. از سوال نوع "انتخاب عکس" استفاده کنید.

تقسیم نظرسنجی به 2 نظرسنجی

با استفاده از لینک پایان در نظرسنجی می توانید نظرسنجی را به 2 قسمت تقسیم کنید. با این کار کاربر شما به نظرسنجی بعدی هدایت می شود. ترفند این است که هر دو نظرسنجی را کوتاه نگه دارید. هرچه کار کوتاه‌تر باشد، احتمال اینکه شرکت‌کنندگان آن را به طور کامل به پایان برسانند بیشتر است. اگر یک نظرسنجی 10 دقیقه ای دارید و می توان آن را به بخش هایی تقسیم کرد، آن را انجام دهید. شاید اولین نظرسنجی جمع آوری اطلاعات اولیه باشد و نظرسنجی دوم سؤالات اصلی را بپرسد. به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید نتایج دو نظرسنجی مختلف را ادغام کنید، بنابراین همیشه نتایج را با ایمیل‌ یا یک داده منحصر به فرد مانند نام فرد، شماره پرسنلی و غیره در هر دوی آنها ارتباط را برقرار کنید.
شرکت کنندگان تمایل بیشتری به انجام دو نظرسنجی 5 دقیقه ای خواهند داشت تا یک نظرسنجی که 10 دقیقه طول می کشد. با این حال، به خاطر داشته باشید که بعداً تجزیه و تحلیل آن برای شما دشوارتر خواهد بود. هنگام جمع‌آوری داده‌ها، می‌توانید پیدا کنید که کاربر چه نظرسنجی را پر کرده است، اگر سوال منحصر به فرد مثل ایمیل را وارد کرده باشد. در این مورد، حتما ایمیل را به عنوان یک الزام قرار دهید.

شرطی سازی سوالات

با شرطی سازی و دسته بندی سوالات می توانید به کاربران این امکان را دهید که فقط سوالات مربوط به خود را ببینند و پاسخ دهند. به این صورت کاربران زمان کمتری را برای پر کردن سوالات صرف خواهند کرد. شرطی سازی یکی از بهترین شیوه ها برای کمتر کردن زمان نظرسنجی و جلب توجه بیشتر کاربران است.