نظرسنجی نبض کارکنان (نظرسنجی پالس) چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نظرسنجی های نبض - از جمله نظرسنجی های نبض کارکنان - پرسشنامه های کوتاه تری هستند که به طور مکرر برای سنجش پیشرفت در طول زمان استفاده می شوند. آنها معمولاً مختصرتر، با سؤالات کمتر هستند و از پرداختن به جزئیات بیش از حد اجتناب می کنند. برای مثال، نظرسنجی‌های نبض کارمندان کوتاه‌تر و منظم‌تر از نظرسنجی مشروح مشارکت کارکنان هستند. معمولاً نظرسنجی نبض کارکنان سؤالات نزدیک به هم در مورد موضوعات مشابه می پرسد. مانند:
آیا کارمند منابع لازم برای انجام کار را دارد؟
آیا آموزش و حمایت کافی صورت گرفته است؟
ارتباط با همکاران و مدیریت چگونه است؟
چگونگی تعامل با نقش و سازمان گسترده تر
احساسات نسبت به امکانات سازمان مانند مناطق استراحت، سرویس بهداشتی، غذاخوری و غیره.
با اجرای مرتب نظرسنجی پالس، الگوهای جدید در بازخورد کارکنان را می توان به سرعت شناسایی کرد که می تواند در صورت نیاز به اقدام سریع منجر شود.

چرا نظرسنجی نبض کارکنان مهم است
مهم است که یک نظرسنجی نبض از کارمندان خود انجام دهید زیرا امکان بازخورد سریع و آسان را فراهم می کند. نظرسنجی‌های نبض – چه نظرسنجی‌های کارکنان و چه در موارد دیگر – باید کوتاه باشند و نکات کلیدی را بدون جزئیات زیاد به دست آورند. فوربس بیان می‌کند که تا 89 درصد از رهبران منابع انسانی «موافق هستند» که بازخوردها و بررسی‌های مداوم کلیدی برای نتایج موفقیت‌آمیز است. بنابراین بازخورد منظم کارکنان در طول سال امری حیاتی است.
نظرسنجی بزرگ سالانه مشارکت کارکنان شما همیشه بخشی ضروری از مدیریت افراد خواهد بود. اما یک نظرسنجی نبض به شما این امکان را می دهد که احساسات کارکنان را به طور مداوم پیگیری کنید. نظرسنجی‌های پالس کوتاه‌تر و با جزئیات کمتر هستند، به این معنی که می‌توانند اغلب و بدون نیاز به مدیریت نظرسنجی در مقیاس بزرگ اجرا شوند. هنگامی که این بازخورد منظم را دریافت می کنید، می توانید تفاوت آن را در طول زمان در مقایسه با نتایج قبلی مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر 90٪ از کارمندان در ماه مرداد "دارای انگیزه بودند"، اما تنها 65٪ از کارمندان در آبان همان پاسخ را دادند، می توانید یک بازه زمانی خاص را مشخص کنید که ممکن است چیزی تغییر کرده باشد که به این بازخورد کمک کرده است. این به شما امکان می‌دهد به هر پاسخ مربوطه سریع عمل کنید - و احتمالاً چیزی را که می‌بینید کار می‌کند دو برابر کنید.

استفاده از نظرسنجی نبض کارکنان - 3 مرحله کلیدی
در اینجا 3 مرحله کلیدی برای اجرای نظرسنجی نبض کارکنان شما آورده شده است:

1. دقیق باشید
نظرسنجی کارمندان خود را به طور مداوم اجرا کنید - مانند شروع هر سه ماهه - تا اطمینان حاصل کنید که در فواصل زمانی منظم در طول سال بازخورد دریافت می کنید.
2. بررسی و ایجاد تغییرات
تغییرات عمده را بر اساس 1 بازخورد انجام ندهید، اما اگر بارها و بارها همان نکته مطرح شد، شاید ارزش تغییر را داشته باشد.

3. پیگیری
اگر تغییراتی ایجاد می کنید، باید بدانید که آنها موفق هستند. 3 یا 4 ماه دیگر منتظر نمانید زیرا ممکن است خیلی طولانی باشد. اطمینان حاصل کنید که از نحوه دریافت تغییراتی که ایجاد می کنید توسط کارمندان خود مطلع هستید. یک نظرسنجی فالو آپ باید قبل از بررسی نبض برنامه ریزی شده بعدی شما انجام شود.
نکته کلیدی: از مدیران بخواهید در جلسات تیم درباره نظرسنجی نبض شرکت کنند. امیدواریم که تیم شما با مدیرتان و با یکدیگر ارتباط بسیار خوبی داشته باشد، و مطرح کردن نظرسنجی می تواند منجر به ارائه اطلاعات جدید شود - چه مثبت یا منفی.

نظرسنجی نبض کارکنان یا نظرسنجی تعامل کارکنان؟
تفاوت زیادی بین نظرسنجی نبض کارکنان و نظرسنجی مشارکت کارکنان وجود دارد. بررسی‌های نبض کارکنان برای بازخورد سریع‌تر چندین بار در سال است. نظرسنجی های مشارکت کارکنان معمولاً یک بار در سال، در مقیاس بزرگتر هستند و جنبه های بسیار بیشتری را نسبت به یک بررسی پالس ساده در بر می گیرند. یک نظرسنجی نبض حتی می تواند در پاسخ به نظرسنجی مشارکت کارکنان اجرا شود.

از چه نوع سؤالاتی باید در نظرسنجی نبض کارکنان استفاده کنید؟
در اکثر نظرسنجی ها، از جمله نظرسنجی نبض کارکنان، توصیه می کنیم از سوالات بسته با چند سوال باز در پایان استفاده کنید. چیزی که اکثر مردم نمی دانند این است که انواع مختلفی از سوالات بسته وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. به عنوان مثال سوالات نوع Drag-and-Drop به افراد امکان می‌دهد گزینه‌های پاسخ متعدد را خیلی سریع و به صورت بصری رتبه‌بندی کنند. این کمک می کند تا پاسخ دهنده را درگیر خود نگه دارید و از خستگی پاسخ‌دهی به نظرسنجی جلوگیری کنید.

سوالات نظرسنجی نبض کارکنان – 11 سوال نمونه
در اینجا 11 سوال نمونه برای بررسی نبض کارکنان شما آورده شده است.
1.    آیا از کار خود لذت می برید؟
2.    آیا در نقش خود انگیزه دارید؟
3.    آیا منابع لازم برای انجام کار خود را دارید؟
4.    آیا الزامات نقش شما به وضوح توسط مدیر شما تعریف شده است؟
5.    آیا با مدیر خود رابطه خوبی دارید؟
6.    روحیه تیم خود را چگونه توصیف می کنید؟
7.    امکانات موجود در محل کار خود را چگونه توصیف می کنید؟
8.    آیا سازمان اهداف و نتایج عملکرد خود را به اندازه کافی ابلاغ می کند؟
9.    آیا می توانید خود را در طول 3 سال آینده در سازمان ببینید؟
10.    سازمان چه کاری را به خوبی انجام می دهد؟
11.    سازمان برای بهبود چه کاری می تواند انجام دهد؟
این نمونه سوالات به نکات کلیدی برای تجربه کارمند بدون پرداختن به جزئیات زیاد اشاره می کند. همچنین این سوالات شامل سؤالات باز است که می تواند پاسخ های طولانی را ایجاد کند که به کارمند اجازه می دهد با ادبیات خود صحبت کند.

انواع نظرسنجی از کارکنان
انواع مختلفی از نظرسنجی های کارمندان وجود دارد که بر روی تمام زمینه های کلیدی تجربه کارمندان تأثیر می گذارد.
پرسشنامه نبض کارکنان
نظرسنجی کوتاه‌تر که در طول سال اجرا می‌شود.
پرسشنامه تعهد شغلی
دریابید که کارکنان چقدر درگیر نقش خود هستند.
توانمندسازی کارکنان
آیا کارمند همه چیز برای انجام کار خود را به اندازه کافی دارد؟
رضایت کارکنان
آیا کارمند از نقش خود و سازمان راضی است؟
سنجش کار از راه دور
بررسی مناطق کلیدی برای ارزیابی نتیجه کار از راه دور
بررسی کاری ترکیبی
احساس کارکنان در مورد تقسیم زمان کار بین محل کار و دورکاری در منزل چیست؟
خوش آمد گویی / نظرسنجی ورود
ورود به سیستم برای استخدام های جدید بسیار مهم است، مطمئن شوید که آن را به درستی انجام می دهید
خروج از سازمان
هنگامی که یک کارمند اعلام می‌کند می‌خواهد از شرکت جدا شود، این زمان عالی برای بازخورد صادقانه در مورد تجربه خود است