۱۱ نکته برای ایجاد یک نظرسنجی آنلاین جذاب

  • زمان مطالعه: ۱۵دقیقه

هدف اصلی که نظرسنجی ها دنبال می کنند کسب بینش و اطلاعات از پاسخ دهندگان است. بدون داشتن یک استراتژی مناسب، ممکن است یک نظرسنجی خسته کننده را ایجاد  کنید که موجب نرخ پاسخ پایین می‌شود. اما اگر یک نظرسنجی آنلاین جذاب ایجاد کنید، پاسخ دهندگان نه تنها پاسخ های بهتری ارائه می دهند، بلکه احتمالاً در وهله اول تمایل بیشتری برای شرکت خواهند داشت. ایجاد یک نظرسنجی آنلاین جذاب با پرسشنامه آنلاین با ۱۱ نکته زیر به راحتی قابل انجام است.

 نکاتی برای ایجاد یک نظرسنجی آنلاین جذاب یا پرسشنامه جذاب

1. از یک عنوان جذاب برای جذب پاسخ دهندگان استفاده کنید

اولین قدم برای ایجاد یک نظرسنجی آنلاین جذاب با عنوان شروع می شود. به جای "بررسی رضایت مشتری ..."، چرا عنوان را دقیق تر نکنید، مانند "تجربه شما چگونه بود؟" یا "به ما بگویید چه فکر می کنید و 25٪ تخفیف خرید بعدی خود را دریافت کنید" یا "اکنون پاسخ دهید و برنده شوید!" به پاسخ دهندگان خود ایده ای در مورد موضوع نظرسنجی بدهید و آنها را وادار کنید که روی آن کلیک کنند.

2. به پاسخ دهندگان انگیزه بدهید تا نظرسنجی را انجام دهند و آن را به پایان برسانند

یکی از بهترین راه‌ها برای تشویق افراد برای شرکت و تکمیل نظرسنجی شما، ایجاد انگیزه در آنها است. به آنها کد تخفیف ۲۵ درصدی در سفارش بعدی خود، کارت هدیه یا حتی یک محصول رایگان ارائه دهید. همه چیزهای رایگان را دوست دارند. اگر انگیزه به اندازه کافی خوب باشد، افراد بیشتری شرکت خواهند کرد.
با وجود حواس پرتی در همه جا، طبیعی است که مردم نظرسنجی را شروع کنند و آن را به پایان نرسانند. برای اطمینان از اینکه شرکت‌کنندگان شما نظرسنجی‌های خود را کامل می‌کنند، پس از اتمام نظرسنجی، یادآوری‌هایی درباره هدیه‌شان اضافه کنید. می توانید پس از هر سوال یادداشت های کوچکی مانند " فقط ۴ سوال دیگر تا یک پک بهداشتی رایگان دریافت کنید" را درج کنید. این به آنها انگیزه می دهد تا در واقع نظرسنجی را به پایان برسانند. نه تنها پاسخ دهندگان بیشتری خواهید داشت، بلکه نتایج بیشتری دریافت خواهید کرد که می توانید از آنها اطلاعات ارزشمندی کسب کنید.

3. از سوالات شرطی برای شخصی سازی نظرسنجی استفاده کنید

یکی از ویژگی‌های منحصر به فردی که پرسشنامه آنلاین ارائه می‌دهد، سؤال شرطی است. سوال شرطی به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس نحوه پاسخ دادن به شرکت کنندگان، سوالات خاصی را مطرح کنید. می‌توانید از شرکت‌کنندگان سؤال خاصی بپرسید که سپس بر اساس پاسخ آنها، سوال جدیدی را برای آنها درج می‌کند.
سوالات شرطی باعث می شود تا ایجاد نظرسنجی های آنلاین جذاب تر از سوالات عمومی شخصی شود. برای ایجاد یک تجربه نظرسنجی منحصربه‌فرد با سؤالاتی که به پاسخ‌دهنده مرتبط هستند، از دسته بندی سؤال استفاده کنید. ویژگی منطق شرطی همچنین به شما این امکان را می دهد که از سؤالات خاصی برای شرکت کنندگان بر اساس نحوه پاسخگویی آنها به سؤالات دیگر صرف نظر کنید. برای درگیر نگه داشتن شرکت‌کنندگان با نظرسنجی آنلاین، مهم است که از آنها سؤالاتی بپرسید که می‌خواهند به آنها پاسخ دهند. سوالات شرطی باعث می شود تا اطمینان حاصل شود که همه سوالات مربوط به پاسخ های شرکت کننده است.

4. افزودن تصاویر به نظرسنجی

در عصر رسانه های اجتماعی امروزی، تصاویر دیداری بیش از هر چیزی معنا دارند. درست مانند یک فید اینستاگرام غنی دیداری، نظرسنجی شما باید شامل تصاویر باشد. تصاویر به تجزیه مقدار زیادی متن کمک می کنند و می توانند نظرسنجی ها را لذت بخش تر کنند. فرمساز جدید پرسشنامه آنلاین به کاربران این امکان را می دهد که به هر سوال تصاویر اضافه کنند و حتی از تصاویر به عنوان پاسخ استفاده کنند. با استفاده از این ویژگی ها، می توانید یک نظرسنجی با حداقل متن ایجاد کنید. از تصاویر برای جایگزینی متن یا تکمیل آن برای افزایش نرخ تعامل استفاده کنید.
هنگام پرسیدن سؤالات درباره موردی دیداری، مانند محصولی که اخیراً خریداری شده است، شامل عکسی همراه با سؤال به احیای مجدد حافظه شرکت‌کننده کمک می‌کند. شرکت کننده‌ها ممکن است نام محصول را به خاطر نداشته باشند، اما وقتی تصویر را ببینند، به یاد خواهند آورد. تصاویر همچنین یک راه عالی برای کمک به شرکت کنندگان در پاسخگویی بهتر به سوالات شما هستند. هدف از نظرسنجی شما کسب بینش ارزشمند است، بنابراین چرا به پاسخ دهندگان ابزارهای لازم را برای پاسخگویی به سوالات شما ارائه نمی دهید؟

5. مرتبط بمانید

برای ایجاد یک نظرسنجی آنلاین جذاب، مهم است که ارتباط موضوعی برقرار باشد. آیا تا به حال درخواست نظرسنجی برای چیزی که در مورد شما صدق نمی کند دریافت کرده اید؟ به عنوان مثال، شما یک نظرسنجی از کافی شاپ محلی مورد علاقه خود در مورد آخرین تجربه خود دریافت می کنید و همه سوالات در مورد چای است، اما شما هرگز چای سفارش نمی دهید. این احتمالاً شما را وادار می کند که نظرسنجی را فوراً ببندید و به طور بالقوه حتی اشتراک ایمیل های این کافی شاپ را به طور کامل لغو کنید.
برای نجات پاسخ دهندگان خود از یک تجربه بالقوه بد، مطمئن شوید که هر نظرسنجی مربوط به شرکت کنندگان است. اینجاست که باید فهرست شرکت‌کنندگان در نظرسنجی را مرتب کنید یا از سؤال شرطی استفاده کنید تا مطمئن شوید که هر پاسخ‌دهنده فقط سؤالات مرتبط را دریافت می‌کند. هرچه سوالات مربوط به شرکت کننده بیشتر باشد، احتمال تکمیل نظرسنجی بیشتر می شود. اگر برای یافتن شرکت کنندگان کامل برای شرکت در نظرسنجی خود به کمک نیاز دارید، بخش تکمیل کنندگان پرسشنامه آنلاین می تواند به شما در دستیابی به نتایج مورد نیاز از مخاطبان مناسب کمک کند.

6. نظرسنجی ها را در زمان مناسب ارسال کنید

هنگام ایجاد نظرسنجی های آنلاین جذاب، حساسیت زمانی نیز ضروری است. شما سه ماه پس از خرید یک نظرسنجی درباره تجربه مشتری ارسال نمی کنید، درست است؟ تا آن زمان، آنها به احتمال زیاد تجربه خود را به خاطر نمی آورند یا چیزی شایسته برای گفتن ندارند. ارسال نظرسنجی ها زمانی که مرتبط هستند مهم است. اگر نظرسنجی در مورد رضایت مشتری است، پس از خرید مشتری، آن را ارسال کنید. اگر نظرسنجی در مورد یک محصول است، پس از خرید مشتری، آن را ارسال کنید. هر چه مدت بیشتری برای ارسال نظرسنجی صبر کنید، احتمال اینکه شرکت کننده در آن شرکت نکند یا پاسخ های متوسطی بدهد، بیشتر می شود.

7. قالب نظرسنجی برای موبایل و تبلت مناسب باشد

با افزایش محبوبیت دستگاه‌های تلفن همراه، ایجاد یک نظرسنجی سازگار با موبایل منطقی است. در سال ۲۰۱۸، ۶۷ درصد از بازدیدهای وب سایت در دستگاه های تلفن همراه بوده است. انجام یک نظرسنجی سازگار با موبایل بسیار مهم است زیرا اکثر پاسخ دهندگان نظرسنجی شما نظرسنجی را با دستگاه تلفن همراه انجام می دهند. اگر یک نظرسنجی سازگار با موبایل ایجاد نکنید، این احتمال وجود دارد که شرکت کنندگان شما قبل از اتمام نظرسنجی احساس ناامیدی کرده و از آن خارج شوند. این باعث می شود بازخورد کمتری داشته باشید و چند نفر ناراحت شوند. برای جلوگیری از این ناامیدی، از پرسشنامه آنلاین استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما همیشه یک تجربه موبایل پسند دارند.

8. از اول شخص استفاده کنید

ایجاد یک نظرسنجی آنلاین جذاب بیش از افزودن تصاویر و مشوق ها نیاز دارد - نحوه نوشتن نظرسنجی شما نیز به همان اندازه مهم است. پیشنهاد می کنیم از ضمیر اول شخص استفاده کنید. استفاده از اول شخص به شرکت کنندگان این حس را می دهد که مستقیماً با آنها صحبت می کنید. این باعث می شود نظرسنجی شخصی تر و در نتیجه جذاب تر شود. 

9. لوگوی نظرسنجی خود را سفارشی کنید

همانطور که قبلا گفته شد، انسان موجودی بصری است. هر چه بتوانید نظرسنجی خود را بصری تر انجام دهید، بهتر است. با گزینه های تغییر قالب در پروفایل خود می توانید قالب و رنگ آن را تغییر دهید. همچنین می توانید لوگوی شرکت یا دانشگاه و یا کسب و کار خود را در اول پرسشنامه قرار دهید و پرسشنامه خود را سفارشی کنید.

10. از ایموجی یا شکلک ها استفاده کنید

همه ایموجی ها را دوست دارند. برندهایی که از رسمی کردن نظرسنجی‌های خود نمی‌ترسند، باید شکلک‌ها را در تمام سؤالات و احتمالاً حتی پاسخ‌ها درج کنند. از شرکت کنندگان خود بخواهید با استفاده از ایموجی به یک سوال پاسخ دهند. این نه تنها یک تجربه سرگرم کننده و به یاد ماندنی ایجاد می کند، بلکه نظرسنجی شما را جذاب تر می کند.

11. سوالات درست بپرسید

هنگام ایجاد یک نظرسنجی آنلاین جذاب، مهم است که سؤالات درست بپرسید. شما نمی خواهید وقت خود را با پرسیدن سوالاتی که واقعاً به پاسخ آنها اهمیت نمی دهید تلف کنید. بررسی کنید تا مشخص کنید چه پاسخ هایی از پاسخ دهندگان نیاز دارید و سوالات خود را بر اساس آن ایجاد کنید. هر سوالی باید هدفی را دنبال کند.
با یک نظرسنجی جذاب تر، انتظار داشته باشید که نرخ بالاتر پاسخ دهندگان، نرخ تکمیل بالاتر و پاسخ های بهتر را ببینید. فرمساز جدید پرسشنامه آنلاین ایجاد یک نظرسنجی آنلاین جذاب را با ابزارهای متعدد برای سفارشی سازی و شخصی سازی نظرسنجی های شما آسان می کند. لیست کاملی از ویژگی های ما را در مطلب "فرم‌ساز پرسشنامه‌آنلاین قدرتمندتر از همیشه" ببینید. برای آزمایش ویژگی‌های منحصر به فرد ما و ایجاد نظرسنجی های جذاب تر ، به صورت رایگان ثبت نام کنید. اگر قبلا یک اکانت دارید، وارد شوید و همین امروز شروع کنید!