فرم‌ساز پرسشنامه‌آنلاین قدرتمندتر از همیشه

  • زمان مطالعه: ۷دقیقه

پرسشنامه آنلاین اولین سامانه ایجاد پرسشنامه و نظرسنجی آنلاین به زبان فارسی است، که با بهره گیری از تجربه چند ساله در ساخت و ایجاد پرسشنامه ها و نظرسنجی های آنلاین فرمساز جدید خود را در سال 1398 رونمایی کرد، که حاصل بررسی نمونه های موفق خارجی و گزینش یکی از کامل ترین آنهاست. همانطور که مستحضرید دغدغه اصلی پرسشنامه آنلاین پاسخگویی به نیازهای جامعه علمی کشور است. از این رو در انتخاب فرم ساز تلاش شد کامل ترین نمونه انتخاب شود، و نیازهای دانشجویان و پژوهشگران ایرانی هم به آن اضافه شود تا به جدیت بتوانیم بگوییم فرم ساز مورد استفاده در پرسشنامه آنلاین یکی از کامل ترین و موفق ترین فرم سازها به زبان فارسی است. هم اینک نسخه جدید این فرمساز با قابلیتهای بیشتر در اختیار شما کاربران گرامی قرار گرفته است.

از مهمترین تغییرات صورت گرفته در فرم ساز جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. افزایش سرعت ایجاد سوالات:

در نسخه قبلی زمانی که تعداد سوالات از تعداد خاصی بیشتر می شد، سرعت لود شدن سوالات جدید به کندی انجام می گرفت که در فرم ساز جدید به دلیل ساختار متفاوت آن این موضوع حل شده است. به راحتی می توانید در یک صفحه تعداد سوالات زیادی را طراحی کنید.

2. امکان ویرایش سوالات و گزینه ها ساده تر از قبل:

در فرم ساز قبلی زمانی که کاربر سوالی ایجاد می کرد، برای ویرایش آن باید روی سوال کلیک می کرد تا در پنجره ای که به صورت پاپ آپ باز می شد متن سوال و گزینه ها را تغییر دهد. این موضوع سرعت ایجاد سوالات را کاهش می داد. در فرم ساز جدید ایجاد سوالات در همان صفحه ویرایش امکان پذیر است، و نیاز به باز کردن پنجره جدید نیست.

3. امکان ایجاد باکس امضا:

یکی از مواردی که کاربران در سالهای اخیر همواره درخواست کرده اند امکان امضای توافق نامه در ابتدای پرسشنامه است. ظاهرا در برخی تحقیقات پژوهشگران مکلف شده اند امضا یا تایید پاسخ دهندگان را دریافت کنند، که این امر در فرم ساز جدید به راحتی فراهم شده و شما می توانید با انتخاب سوال "قسمت امضا" برای کاربران خود امکان امضا را فراهم کنید.

سوال نوع امضا در پرسشنامه آنلاین

4. امکان انتخاب تصویر:

یکی دیگر از درخواست های مکرر کاربران امکان انتخاب تصویر از بین تصاویری بود که پژوهشگر در متن پرسشنامه ایجاد می کرد. خوشبختانه در فرم ساز جدید با گزینه "انتخاب عکس" به راحتی می توانید تصاویر دلخواه خود را در اختیار مخاطبان قرار دهید، و از آنها بخواهید تا طبق متن سوال تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنند.

5. امکان ایجاد سوال نوع اولویت بندی:

در سوال اولویت بندی از کاربر می خواهیم گزینه ها را به ترتیب دلخواه خود مرتب کند. به این طریق می توانیم اولویت کاربر را دریافت کنیم. این نوع سوال هم جزو سوالات پر درخواست کاربران بود که خوشبختانه در فرم ساز جدید به راحتی امکان ایجاد آن فراهم شده است.

6. امکان ایجاد سوال دو گزینه ای:

برخی سوالات به صورت دو گزینه متضاد مانند صحیح یا غلط و یا بلی و خیر ایجاد می شوند. با نوع سوال "صحیح و غلط" می توانید نمایش بهتری به این نوع سوالات بدهید، و کاربر راحت تر از قبل گزینه مورد نظر را انتخاب کند.